Тема:
« Дія – основа сценічного мистецтва»
Мета: познайомити
вихованців із умовним
характером класифікації дії та спільно з дітьми знайти відповідь на питання:
чим відрізняється дія від руху.
Методи: пояснення, показ, частково – пошуковий метод
(застосування проблемного навчання), бесіда, вправи, ігри.
Тип
заняття: вивчення нового,
закріплення вивченого матеріалу.
Форма
роботи: колективна, групова.
Обладнання: ноутбук, синтезатор, м’яч, ігрові кільця, ігрові круги, роздатковий матеріал
Хід
заняття
Доброго дня,
дорогі учасники нашої студії. Сьогодні ми говоритимемо про сценічну дію, але для
гарного настрою, налаштування на командну роботу, ми пограєм в гру «Оплески».
А зараз продовженням буде гра «Передай оплеск» (передаєм в трьох
темпах, рівномірно).
Добре, а зараз, спробуймо передати маску, чи міміку, яка зображує радість, розчарування, горе, здивування, образу. Для цього зараз кожен обере свою
маску, а після цього ми розгадаєм, що ми передавали.
Тепер ми
проведем артикуляційну гімнастику і розпочнем із розминки ротика: «Паркан
– трубка», «Вікно»( відкриваєм рот, як пащу лева), «М’ячик», «Карамелька»,
«Воротар».
Згадаємо наші розспівки «Скубі дубі ду» та «До ре до»
Приступим до скоромовок, повторим ті, які вчили минулого заняття і
вивчим нові.
Тепер, ми з
вами спробуєм імпровізовано створити казку «Ріпка». Прошу витягнути кожен свого персонажа (витягають зазделегіть підготовлені
листочки з назвами персонажа). Увійдіть в образ, перевтільтесь у заданого
персонажа. Я читаю казку, а кожен песонаж виконує свою роль.
Розминка
під музичний супровід
У цій розминці уявімо собі, що ми переносимось в Країну
Масок, ідем по дорозі цієї країни, я вам називаю емоцію і частину тіла, за
допомогою якої ви цю емоцію передасьте:
§ сум за допомогою рук
§ гордість через спину
§ радість - лице
§ страх - руки
§ радість – руки
§ страх – ноги
§ радість – ноги
§ здивованість – руки
§ здивованість – лице
§ задуманість – лице
§ іронія – лице
§ задуманість – руки, спина
§ агресія – руки, лице
Дякую.Молодці!
ви виконали різні рухи за допомогою чого? Жестів та міміки
А зараз я
розкладу перед вами листочки, будь ласка, підніміть їх. Покладіть на місце. А
тепер уявіть собі, що це не просто шматок паперу, а чиясь загублена річ
(документ) яку потрібно повернути, гаманець, гарний осінній листок, цікава
книга, планшет. Наприклад, цікаву книгу, ми взяли, щоб прочитати і її читаєм.
Що в нас появилось? В нас появилась ціль чи результат .Рух, це лише переміщення
в просторі, а сценічна дія має початок і завершення, її ми виконуємо з
якоюсь ціллю, щоб передати художній образ. А як досягнути цілі? Є три кроки: що
я роблю, для чого я це роблю, як я це роблю? Наприклад, тварини можуть
рухатись, але вони не діють.
Із зовнішніми
діями ви вже познайомились, а ще є внутрішні дії. Наприклад, я буду називати, а
ви виконуйте.
Ви сидите,
щоб:
§ сховатись, щоб ніхто вас не бачив, не знайшов
§ щоб слухати, що робиться на дворі і спостерігати, що
робить котик
§ щоб дочекатись своєї черги і поки є час згадувати
табличку множення
Отже, які бувають дії? (Зовнішні та внутрішні).А чи пам’ятаєте, за
допомогою чого ми передавали емоції? (Міміка та жести)
Пропоную вам зараз згадати вправу і походити рівненько, під музику, з кругами на голові.
Для
перепочинку, ми сядем і пограєм в гру, яка потренує вашу пам’ять та уважність.
Гра «Я подарую тобі»
Підготувала Христина КАШЕЦЬКА
Немає коментарів:
Дописати коментар