1. Головне на найбільш
ранньому етапі розвитку мовлення малюка – тісний емоційний зв’язок із
дорослими. І не забувайте про контакт очей, дитина повинна бачити міміку вашого
обличчя.
2. Пам’ятайте: усі слова дитя
повторює за вами. Малюки дуже люблять повторювати. Тому в спілкуванні частіше
використовуйте різні віршики, лічилочки, пісеньки.
3. Створюйте для дитини
аудиторію слухачів (батьки, бабуся, дідусь, тітка, старший брат), які охоче з
ним розмовлятимуть.
4. Виявляйте щиру цікавість
до казок і оповідей, які діти складають самі. Вони не тільки розвивають
фантазію, але й дають можливість висловитись. Намагайтесь записувати їх.
5. Дайте малюкові можливість
говорити самому за себе, здогадуватись про все самостійно. Створюйте проблемні
ситуації.
6. У міру того, як дитина
росте і розвивається, ускладнюйте те, що ви їй говорите, і за змістом, і за
формою.
7. Не обмежуйте малюка в
активності: хай ігри, пісні, вірші урізноманітнюють його життя.
8. Постійно описуйте словами
все, що відбувається і знаходиться навколо.
9. Супроводжуйте словами всі
свої дії, наприклад, із ляльками, іграшками. А коли дитина почне за вами
повторювати, запитуйте, що вона робить. Від відповідей, що складаються спочатку
із звуків, потім – з одного слова, дитина поступово перейде до фраз.
10. Починайте навчати малюка
слів, які використовуються при лічбі. Рахуйте все, що бачите: ґудзики на
сорочці, пелюстки квітів, автомобілі, пальчики… Сама дитина, звичайно, одразу ж
не рахуватиме, але звучання слів їй подобатиметься і результат не забариться.
11. Приділяйте увагу
потрібним словам: «на», «під», «над», «угору», «вниз». Грайтеся: заглядайте «за»,
залазьте «під», піднімайтесь «вгору». Спеціально наголошуйте ім’я дитини і те,
де вона знаходиться.
12. Вивчайте з малюком будову
тіла. При цьому показуйте спочатку більші частини: голову, живіт; потім –
лікті, коліна, наостанку – вії, брови, зуби. Дивіться у дзеркало під час гри.
Можна використовувати ляльку, щоб показувати частини тіла і запитувати в малюка,
як що називається. Це дітям дуже подобається. Під час малювання з малюком,
спонукайте дитину говорити вам, що зобразити. Хай покаже частини тіла на
малюнку.
13. Не забувайте про
пальчикову гімнастику. Давно доведено, що від розвитку дрібної моторики рук
дитини залежить розвиток мовлення: поки рухи пальців не стануть вільними,
розвитку мовлення домогтися не вдасться. Тому хай малюк скочує кульки з
пластиліну, дрібно рве папір, складає пірамідки, грається з намистом, ґудзиками
(застібає і розстібає їх), в’яже вузли, шнурує. Грайте з ним у «пальчикові ігри»
- виконуйте пісеньки й лічилки, які супроводжуються рухами рук і пальців.
Підготувала Христина КАШЕЦЬКА
Джерело: Аксьонова Л.В.
Цікаві розвивальні і рухливі ігри для всієї родини. – Донецьк: ТОВ ВКФ «БАО»,
2008. – 368 с. (с.46 - 47)
Фото із сайту http://www.kidbook.com.ua
Немає коментарів:
Дописати коментар