Шукати в цьому блозі

середа, 21 червня 2017 р.

Розвиток мовлення від двох до шести років. Корисні поради!




1. Головне на найбільш ранньому етапі розвитку мовлення малюка – тісний емоційний зв’язок із дорослими. І не забувайте про контакт очей, дитина повинна бачити міміку вашого обличчя.
2. Пам’ятайте: усі слова дитя повторює за вами. Малюки дуже люблять повторювати. Тому в спілкуванні частіше використовуйте різні віршики, лічилочки, пісеньки.
3. Створюйте для дитини аудиторію слухачів (батьки, бабуся, дідусь, тітка, старший брат), які охоче з ним розмовлятимуть.
4. Виявляйте щиру цікавість до казок і оповідей, які діти складають самі. Вони не тільки розвивають фантазію, але й дають можливість висловитись. Намагайтесь записувати їх.
5. Дайте малюкові можливість говорити самому за себе, здогадуватись про все самостійно. Створюйте проблемні ситуації.
6. У міру того, як дитина росте і розвивається, ускладнюйте те, що ви їй говорите, і за змістом, і за формою.
7. Не обмежуйте малюка в активності: хай ігри, пісні, вірші урізноманітнюють його життя.
8. Постійно описуйте словами все, що відбувається і знаходиться навколо.
9. Супроводжуйте словами всі свої дії, наприклад, із ляльками, іграшками. А коли дитина почне за вами повторювати, запитуйте, що вона робить. Від відповідей, що складаються спочатку із звуків, потім – з одного слова, дитина поступово перейде до фраз.
10. Починайте навчати малюка слів, які використовуються при лічбі. Рахуйте все, що бачите: ґудзики на сорочці, пелюстки квітів, автомобілі, пальчики… Сама дитина, звичайно, одразу ж не рахуватиме, але звучання слів їй подобатиметься і результат не забариться.
11. Приділяйте увагу потрібним словам: «на», «під», «над», «угору», «вниз». Грайтеся: заглядайте «за», залазьте «під», піднімайтесь «вгору». Спеціально наголошуйте ім’я дитини і те, де вона знаходиться.
12. Вивчайте з малюком будову тіла. При цьому показуйте спочатку більші частини: голову, живіт; потім – лікті, коліна, наостанку – вії, брови, зуби. Дивіться у дзеркало під час гри. Можна використовувати ляльку, щоб показувати частини тіла і запитувати в малюка, як що називається. Це дітям дуже подобається. Під час малювання з малюком, спонукайте дитину говорити вам, що зобразити. Хай покаже частини тіла на малюнку.
13. Не забувайте про пальчикову гімнастику. Давно доведено, що від розвитку дрібної моторики рук дитини залежить розвиток мовлення: поки рухи пальців не стануть вільними, розвитку мовлення домогтися не вдасться. Тому хай малюк скочує кульки з пластиліну, дрібно рве папір, складає пірамідки, грається з намистом, ґудзиками (застібає і розстібає їх), в’яже вузли, шнурує. Грайте з ним у «пальчикові ігри» - виконуйте пісеньки й лічилки, які супроводжуються рухами рук і пальців.

Підготувала Христина КАШЕЦЬКА


         Джерело: Аксьонова Л.В. Цікаві розвивальні і рухливі ігри для всієї родини. – Донецьк: ТОВ ВКФ «БАО», 2008. – 368 с. (с.46 - 47)
Фото із сайту http://www.kidbook.com.ua

Немає коментарів:

Дописати коментар