Щораз частіше досвідчені педагоги та психологи
особливо акцентують на цінності художньої діяльності у вихованні дитини. Все
більшого значення (якщо ще не практично, то теоретично точно!) набуває художнє,
музичне, естетичне виховання в ДНЗ та школах. Але в сім’ї дитина найчастіше
малює чи ліпить стихійно, лише за власним бажанням, без належної організації,
керування, і тому, найчастіше, така творчість залишається на рівні стартових
можливостей – не розвивається. Часто батьки побоюються втручатись, скеровувати
такі заняття, адже не вважають себе компетентними, або впевнені в тому, що не
вміють малювати. Насправді, кожний член сім’ї може бути повноцінним
організатором таких занять і тим самим сприяти загальному і художньому розвитку
дитини. Якщо ж у дитини сформуються більш стійкі інтереси до мистецької
діяльності, то завжди допоможуть у цьому художні студії. Отже, раджу, не
боятись таких занять, завжди можна знайти в інтернеті масу цікавих ідей,
прикладів, шаблонів, підказок.
Уявімо собі, тепер, таку спільну працю. Мама й син
сидять й малюють фарбами. На столі з однієї сторони лежить яблуко, його малює
син, а з іншої – груша, яку малює мама. Отож:
1. Перед тим, як малювати вони уважно роздивились зображувані об’єкти ,
обговорили їх основні ознаки.
2. Під час малювання мама не забуває заглянути в
роботу сина, позитивно оцінюючи його окремі дії.
3. Позитивна емоційна атмосфера під час художніх
занять – гарантія успіху дитини.
4. Не слід мамі та дитині малювати з одного предмету
чи передавати свої відчуття від однієї і тієї ж події. Якими б не були художні
здібності мами, вона все ж малюватиме краще від сина і дитина протягом усього
заняття буде переконуватись у своїй неспроможності, що, очевидно, не сприятиме
його художній діяльності.
5. Не слід примушувати дитину перемальовувати одне і
теж декілька разів. З досвіду – кожен наступний малюнок виходить гірше від
попереднього. Тому краще підготувати дитину до заняття і вона буде зосереджено виконувати
завдання один раз.
Вдалих творчих занять і гарних спільних малюнків!
Підготувала Христина КАШЕЦЬКА
Джерела:
1.Проскура
Е.В., Шибицкая Л.А. Как учить самых маленьких. – Киев: Рад.шк., 1987. – 112 с. (с. 62)
2. Світлина із сайту : http://malyatko4.klasna.com/uk
Немає коментарів:
Дописати коментар