Шукати в цьому блозі

середа, 26 квітня 2017 р.

Конспект заняття в музично - театральній студії

Тема: «Елемент техніки мовлення. Голос»

Мета: розглянути елемент техніки мовлення – голос
Методи: пояснення, вправи, ігри
Тип заняття: вивчення нового, закріплення вивченого матеріалу.
Форма роботи: колективна, групова, індивідуальна
Обладнання: ноутбук, роздатковий матеріал

Хід заняття

Гра «Будь ласка»
«Відповідь без слів»
1.Що ти вдягатимеш коли на вулиці холодно?(шапку, рукавиці, куртку)
2.Якщо тобі подарують кошеня, що ти робитимеш?(попещу, нагодую)
3.Що ти робитимеш, коли залишешся в лісі сама?(голосно кричати «Ау!»)
4.Як ти поводишся вдома, коли ти встала раніше, а інші ще сплять? (ходити тихенько, навшпиньках, не галасую)
5.Ти бачиш, що твій друг плаче, що ти робитимеш? (Утішатиму, обійму, зазирну в очі)
6.Навпроти тебе йде господар із бійцівським собакою, без намордника? (обійду обережно стороною)
7.Тобі дарують давноочікувану річ?(радію)


Дуже важливе значення для актора має голос — один із головних його інструментів. Промовець повинен мати таку силу голосу, щоб слухачі його добре чули. Голос потрібно пристосовувати до обставин: під час публічного виступу, наприклад, враховувати величину приміщення, під час камерного виступу, брати до уваги кількість слухачів, гуркіт довкола. Не можна перенапружувати голос, бо це призводить до порушень. Голосом ми можемо передавати і характер людини. Боязкі люди говорять, як правило, тихо, тоді як енергійні (або агресивні) майже завжди голосно. Бездушні люди мають переважно безстрасний, байдужий голос, тоді як голос веселої людини звучить бадьоро й радісно.Забарвлення голосу може мінятись від внутрішнього стану. Якщо мовець перебуває у стані депресії, слухач відчує це так само, як і його радісний настрій.
Говорити тихо й боязко – це така сама вада, як і надмірна гучність голосу. В першому випадку у людей складається враження, що перед ними людина, яка не має достатньої віри ні в себе, ні в те, що говорить. У другому – люди думають,  і здебільшого мають рацію, що людина яка говорить занадто голосно, намагається довести силою свого голосу те, чого не може зробити аргументами.
Голос може викликати у слухачів симпатію, антипатію, а може не викликати ніяких емоцій. Його можна тренувати і удосконалювати, особливо коли він має неприємне звучання внаслідок поганих звичок. Наприклад, дехто може мати монотонний, холодний голос.
Вправи на дихання
Артикуляційна гімнастика
Вправа, для дихання та голосу, «Люди -літаки»: набирання висоти, приземлення, вимкнути двигун.
Завдання для голосу – надайте свому голосу таке забарвлення, щоб запропонованій фразі (Я сьогодні,знов, їла морозиво) надати такі настрої: схвильовано, радісно, сумно, байдуже, хвалькувато, запитально, виголошуючи.
А зараз ми проспіваємо наші розспівки, а після цього розберемо нову пісню, яку ми будемо співати на виставі.
Гра «Оплески», «Передай оплеск»
Вправа «Цвітіння й прив’ядання»
1.     Уявити себе деревом, усередині якого рухається сік, починаючи від ступні та поширюючись нагору тілом – «стовбуром», сягаючи рук - «гілок», що стрімко «розквітають».
2.     Імітувати поступове прив’ядання дерева.
Гра на уважність. Хтось один уважно дивиться на групу, виходить, я міняю щось, заходить і має вгадати, що помінялось.
Виконати етюд « Несподівана зустріч давноочікуваних гостей» Завдання: ви відчиняєте двері і на порозі бачите того, кого дуже раді бачити і давно чекали.

Розбір п’єси, розподіл ролей.


Христина КАШЕЦЬКА

Немає коментарів:

Дописати коментар