Шукати в цьому блозі

четвер, 23 березня 2017 р.

Страх і хвилювання на сцені

Мої вітання!
Переді мною багата на опис досвіду, цікаві ідеї, різноманітні історії  з педагогічної практики тощо,  книжка Дмитра Кабалевського «Як розповідати дітям про музику» .
 Хтось може закинути, мовляв, для чого сучасному педагогу такому (як тепер модно вживати терміни і ними «прикриватись») креативному, інноваційному, знадобиться інформація з такої «застарілої» літератури. Особисто я, відносно цього, вважаю що «все нове – це добре забуте старе» і «класика вічна».
Єдиний нюанс: книга пронизана комуністичною ідеологією, але завжди можна відсіяти зерно від полови.
Отже сьогодні ділюсь зерниною – уривком із розділу сьомого « Як вести розповідь про музику» - про хвилювання на сцені.


Дмитро Кабалевський пише, що кожен виступ завжди пов’язаний з хвилюванням і забирає немало нервової енергії.
Один з кращих диригентів XX століття – Шарль Мюнш говорив: «Коли, виходячи на естраду, я відчую, що не хвилююсь, - це означатиме, що як музикантові – мені кінець».
Хіба ж ці слова стосуються лише музиканта – виконавця? Я певен, що під ними підпишеться не тільки будь – який артист, але й будь – який лектор, будь – який оратор. Звичайно, хвилюванням своїм можна навчитися керувати, але позбутися його зовсім не можна, та й не треба. І боятися його не слід – його треба любити.
Інша справа – страх перед аудиторією. Це хворобливий стан, який не дав змоги не одному талановитому музикантові стати справжнім артистом. І не одному мудрому, ерудованому музикантові перешкодив стати хорошим оратором – лектором. Хвилювання й страх – це різні почуття, та й наслідки, звичайно, бувають різні.
Якщо ти не підготовлений до свого виступу, не знаєш, про що ти повинен говорити, чи не вивчив досконало те, що збираєшся виконати, - хвилюйся чи не хвилюйся, тут уже нічого не допоможе. Лишається одне – тремтіти від страху або ж до всього бути абсолютно байдужим (важко сказати, що гірше). Коли ж ти до свого виступу підготувався добре, то хвилювання стає не тільки природнім, але й необхідним почуттям під час публічного виступу, одухотворяє його, викликає все найкраще, на що ти здатний. А, найважливіше,  - таке істинно артистичне хвилювання передається слухачам, пробуджує в них найкращі почуття й думки.[*]

 Христина КАШЕЦЬКА





[*] Кабалевський Д.Б.
Як розповідати дітям про музику? / Д. Б. Кабалевський ; пер. з рос.: Н.Орлова . – Київ : Музична Україна, 1982 . – 320 с. : іл. – (Бібліотечна серія)

Немає коментарів:

Дописати коментар