Шукати в цьому блозі

вівторок, 28 лютого 2017 р.

Коли і як починати вивчати фортепіано?





Музика - це головний засіб розвитку відчуттів і сприйняття, а від них залежить рівень пізнання навколишнього світу.
 3 - 4 роки – вік, найсприятливіший для початку навчання музиці, бо саме в цей період у дитини найбільш активно виявляється прагнення наслідувати старших, хоча уже з’являється і потяг до самостійності та самоствердження.
Дані вчених різних країн засвідчують більш високий рівень розвитку у тих дітей, які відвідували уроки музики. Дослідники дійшли парадоксального, на перший погляд, висновку, що уроки гри на фортепіано набагато ефективніше, ніж комп’ютер, розвивають абстрактне мислення, а через розвиток тактильності – мовний центр.
Найскладніше в роботі з молодшим дошкільником утримати його увагу. В 3-4 річному віці діти мають мимовільну увагу (так само, як і пам’ять) і довільною вона стає лише у 5-6 років. Обсяг уваги невеликий: упродовж 15 хвилин 3- річна дитина відволікається 8 хвилин і може сприйняти лише 2- 3 розрізненні поняття. Але увага – це основна умова навчання, яка виявляється в спрямуванні свідомості дитини на предмет вивчення. Аби привернути увагу молодшого дошкільника і спонукати його до свідомого сприйняття, виклад матеріалу має бути захоплюючим і чергуватися з активною дією: малюванням, вирізуванням, вклеюванням.
Урок має проходити в ігровій формі з частою зміною діяльності учня. Це сприятиме відпочинку різних ділянок мозку по черзі, що підвищує увагу і дає можливість подовжити урок.
Головне завдання вчителя – захопити дитину, з першого уроку спонукати її до творчості і заохочувати похвалою. В умовах, які характеризуються відсутністю критики, оцінок чи стресу, діти краще справляються з творчими та інтелектуальними завданнями.


Навчання повинне приносити задоволення учню і учителю, а батьки мають бути помічниками вчителя і домашніми репетиторами, тому що перевиховання навичок – справа складна і шкідлива для діяльності нервової системи. Треба влаштовувати вдома показові концерти, щоб дитина розуміла, що вся родина тішиться її успіхами.
Займаючись з молодшим дошкільником, і вчитель, і батьки мають пам’ятати вікові особливості розвитку дитини і контролювати її стан. Як було сказано, увага і пам’ять у малюків мимовільна, за 15 хвилин занять концентруються лише 7 хвилин. Гострота зору низька, до семирічного віку збільшується на 30 %,  але ще не досягає 100%. В силу свого фізіологічного розвитку, око маляти недосконале і дрібні зображення нот, літер, лінійок розрізняє погано. Чим молодша дитина, тим більшим і яскравішим має бути зображення. Здатність розрізняти кольори також низька. Багато хто і у 7 років недостатньо розрізняє відтінки основних кольорів спектру.
У дітей 3 – 4 років конкретне наочно – образне мислення. Відчуття ритму і темпу пов’язане зі сприйняттям часу. Розвивається повільно і до 5 років у багатьох дітей взагалі відсутнє. Найефективнішим шляхом виховання в дітей здатності розрізняти тривалість і послідовність дії є музично – ритмічні вправи: простукування ритмічного малюнка мелодії, протупування написаного ритмічного малюнка, використання шумових інструментів для супроводу музики, яку виконує викладач.

Христина КАШЕЦЬКА

 Підготовано  за матеріалами з видання  Л. Ткаченко  «Музичні зернятка» 
( навчальний посібник для розвиваючого навчання дітей три – чотири – річного віку грі на фортепіано),  Мелосвіт  /нотне видавництво (ст. 47 - 48)

Немає коментарів:

Дописати коментар