Музика - це головний засіб розвитку відчуттів і сприйняття, а від них залежить рівень пізнання навколишнього світу.
3 - 4 роки – вік, найсприятливіший для початку навчання музиці, бо саме в цей період у дитини найбільш активно виявляється прагнення наслідувати старших, хоча уже з’являється і потяг до самостійності та самоствердження.
3 - 4 роки – вік, найсприятливіший для початку навчання музиці, бо саме в цей період у дитини найбільш активно виявляється прагнення наслідувати старших, хоча уже з’являється і потяг до самостійності та самоствердження.
Дані вчених різних країн засвідчують
більш високий рівень розвитку у тих дітей, які відвідували уроки музики.
Дослідники дійшли парадоксального, на перший погляд, висновку, що уроки гри на фортепіано набагато
ефективніше, ніж комп’ютер, розвивають
абстрактне мислення, а через розвиток тактильності – мовний центр.
Найскладніше в роботі з молодшим
дошкільником – утримати
його увагу. В 3-4 річному віці діти мають мимовільну увагу (так само, як і
пам’ять) і довільною вона стає лише у 5-6 років. Обсяг уваги невеликий:
упродовж 15 хвилин 3- річна дитина відволікається 8 хвилин і може сприйняти
лише 2- 3 розрізненні поняття. Але увага
– це основна умова навчання, яка виявляється в спрямуванні свідомості
дитини на предмет вивчення. Аби привернути увагу молодшого дошкільника і
спонукати його до свідомого сприйняття, виклад
матеріалу має бути захоплюючим і чергуватися з активною дією: малюванням,
вирізуванням, вклеюванням.
Урок має проходити в ігровій формі з
частою зміною діяльності учня. Це сприятиме відпочинку різних ділянок мозку по черзі,
що підвищує увагу і дає можливість подовжити урок.
Головне завдання вчителя – захопити дитину, з першого уроку
спонукати її до творчості і заохочувати похвалою. В умовах, які
характеризуються відсутністю критики, оцінок чи стресу, діти краще справляються
з творчими та інтелектуальними завданнями.
Навчання повинне приносити задоволення
учню і учителю, а батьки мають бути помічниками вчителя і домашніми
репетиторами, тому що перевиховання навичок – справа складна і шкідлива для
діяльності нервової системи. Треба влаштовувати вдома показові концерти, щоб
дитина розуміла, що вся родина тішиться її успіхами.
Займаючись з молодшим дошкільником, і
вчитель, і батьки мають пам’ятати вікові особливості розвитку дитини і
контролювати її стан. Як було сказано, увага і пам’ять у малюків мимовільна, за
15 хвилин занять концентруються лише 7 хвилин. Гострота зору низька, до
семирічного віку збільшується на 30 %,
але ще не досягає 100%. В силу свого фізіологічного розвитку, око маляти
недосконале і дрібні зображення нот, літер, лінійок розрізняє погано. Чим
молодша дитина, тим більшим і яскравішим має бути зображення. Здатність
розрізняти кольори також низька. Багато хто і у 7 років недостатньо розрізняє
відтінки основних кольорів спектру.
У дітей 3 – 4 років конкретне наочно –
образне мислення. Відчуття ритму і темпу пов’язане зі сприйняттям часу.
Розвивається повільно і до 5 років у багатьох дітей взагалі відсутнє.
Найефективнішим шляхом виховання в дітей здатності розрізняти тривалість і
послідовність дії є музично – ритмічні вправи: простукування ритмічного малюнка
мелодії, протупування написаного ритмічного малюнка, використання шумових
інструментів для супроводу музики, яку виконує викладач.
Христина КАШЕЦЬКА
Підготовано за матеріалами з видання Л.
Ткаченко «Музичні зернятка»
( навчальний
посібник для розвиваючого навчання дітей три – чотири – річного віку грі на
фортепіано), Мелосвіт /нотне видавництво (ст. 47 - 48)
Немає коментарів:
Дописати коментар