Шукати в цьому блозі

вівторок, 19 липня 2016 р.

Методика blended learning: переваги, недоліки і шляхи впровадження в українських школах

У сучасній системі освіти, дедалі частіше, використовують технології електронного навчання, чи ще їх називають інформаційно – комунікативні технології. Це є потребою і вимогою часу. Успіх цих технологій (методик) не завжди високий. Отже, для вирішення кожної, окремо взятої, освітньої проблеми потрібен набір методів донесення та подачі матеріалу.
«blended learning» - термін, що використовується для визначення навчальної програми, яка включає декілька методів передачі матеріалу. Також він може описувати навчальний процес, в якому використовуються різноманітні інформаційно – комунікативні технології (ІКТ), до прикладу поєднання електронних навчальних програм у реальному часі, елементів індивідуальних занять педагога з учнями, а також програми в яких учень сам встановлює оптимальну швидкість та інтенсивність процесу навчання.
Завданнями «blended learning» є надати ряд інструментів навчання, а також створити ситуації, де учні можуть почерпнути різносторонній досвід, що загалом допомагає знайти найоптимальніший стиль навчання, що є прийнятним для всіх учнів одночасно.
Перевагами «blended learning» є:
ü Учні засвоюють новий матеріал, не сприймаючи процес навчання як важку працю.
ü Навчання не є одноманітним.
ü Різноманітність (якісних) елементів навчання гарантує велику мотивованість учнів.
Завданням кожного педагога є праця над удосконаленням процесу передачі, отримання та засвоєння знань.
«blended learning» - поєднання традиційних методик і актуальних технологій.
Слід зауважити, що аудиторне (класне) навчання надає важливі та вагомі мовленнєві та соціокультурні навики. Таким чином, комбіноване навчання є підходом, який навчальні заклади можуть використовувати «тут і тепер», в реаліях звичайного навчального процесу, звичайної школи, актуалізуючи цей освітній процес.
Учень відвідує «живі» уроки в класах, та при цьому широко використовує систему електронного навчання, тобто медіаторами освітньої активності є комп’ютери, онлайн – режим, ґаджети та спеціальні навчальні програми/ ресурси.

Також перевагами«blended learning»   є:
ü Використання можливостей інтернету та цифрових медіа;
ü Один педагог може навчати велику кількість учнів одночасно;
ü Використання ІКТ покращує відношення до отримання знань, а також якість комунікації між учнями та педагогами;
ü Учень вчиться організовувати та планувати роботу самостійно, незалежно отримувати та аналізувати знання, приймати рішення, формувати навики презентації проектів, займатись самоосвітою.
Перед тим, як впроваджувати «blended learning» у своїй педагогічній роботі важливо буде проаналізувати всі матеріали і методи, які використовувались раніше в навчальних програмах, та оцінити яким чином ці програми можуть бути покращені чи удосконалені за допомогою ІКТ. Не кожній навчальній програмі потрібний технічний супровід. Деякі з них абсолютно задовольняють всі потреби учнів і немає необхідності змін. Помилково вважати, що ІКТ потрібні кожній навчальній програмі.
До недоліків методу комбінованого навчання можемо віднести:
-                           можливість недостатнього рівня володіння потрібними технологіями як учнями, так і педагогами (різний рівень ІТ – грамотності);
-                           залежність від техніки; стабільного, безперебійного Інтернету;
-                           витрати для створення навчальних програм, їх якісного наповнення.
Гальмуючим чинником введення «blended learning»   в українських школах може стати небажання педагогів щось змінювати у своїй роботі, адже це передбачає багато зусиль і затрат (матеріальних, часових, інтелектуальних тощо).
Попри всі труднощі, впроваджувати  «blended learning»   в українських школах потрібно, бо цього вимагає час! Керівники шкіл повинні розуміти, що майбутнє за сучасними технологіями,  і в освіті вони вкрай необхідні. Комбіноване навчання – це технології, витрати, певне «налаштування» учнів і вчителів. Це масштабне впровадження в освітній процес і воно повинно вирішувати конкретні задачі, поставлені керівництвом навчального закладу. До прикладу: підвищення ІТ – грамотності, загальної успішності чи рівня освіти; автоматизація оцінок; формування особливого світогляду, який передбачає самостійність та вміння здобувати знання.
Необхідно буде витрати для: шкільного WiFi, розробки  програми навчання, технічної підтримки, можливо оновлення технічної бази.
Фінанси можливо буде «знайти», залучити, якщо навчальний заклад подбає про написання проекту, основною метою якого буде введення «blended learning»   у його навчальний процес.
Для підтримки педагогами технології комбінованого навчання потрібно поставити завдання ознайомити якомога більше навчальних закладів з нею; зацікавити,  переконати вчителів, що перехід до такого способу викладу матеріалу та навчання учнів принесе користь усім учасникам навчального процесу.
Затрачені кошти для впровадження «blended learning»   в українських школах, згодом принесуть значну економію (оптимізація навчального процесу).
Кожен повинен починати з себе. Працюючи педагогом, оновлювати, осучаснювати, модернізувати навчальний процес, не відхиляючись від основного – якісно навчати дітей. Вибирати найоптимальніші технології до категорії дітей, часу та можливостей.
 © Христина КАШЕЦЬКА
Фото з сайту http: www.agata.org.ua


Немає коментарів:

Дописати коментар